Spremenjen videz označevanja

Videz označevanja EU in razredov učinkovitosti pnevmatik je bil prenovljen in malce spremenjen zaradi novooblikovane lestvice. Predhodno standardno označevanje je zajemalo le razrede pnevmatik glede na kotalni upor, oprijem na mokri podlagi in zunanji kotalni hrup. Novo označevanje EU za pnevmatike pa vključuje dodatne podatke o učinkovitosti oziroma zmogljivosti pnevmatike v snežnih in ledenih vremenskih razmerah. Lestvico za oprijem na mokri podlagi in kotalni upor zdaj namesto sedmih sestavlja pet razredov, ki so označeni s črkami od A do E.

Staro in novo:

Primerjava označevanja EU za pnevmatike

Videz označevanja EU in razredov učinkovitosti pnevmatik je bil prenovljen in malce spremenjen zaradi novooblikovane lestvice. Predhodno standardno označevanje je zajemalo le razrede pnevmatik glede na kotalni upor, oprijem na mokri podlagi in zunanji kotalni hrup. Novo označevanje EU za pnevmatike pa vključuje dodatne podatke o učinkovitosti oziroma zmogljivosti pnevmatike v snežnih in ledenih vremenskih razmerah. Lestvico za oprijem na mokri podlagi in kotalni upor zdaj namesto sedmih sestavlja pet razredov, ki so označeni s črkami od A do E.  

Razlaga novih podatkov označevanja EU za pnevmatike

Na posodobljeni različici označevanja EU za pnevmatike najdete nove podatke:

QR koda

Dodana koda QR omogoča enostaven dostop do podrobnosti o izdelku prek javno dostopnega dela baze podatkov EU. Kodo je mogoče optično prebrati, omogoča pa dostop do informacijskih listov izdelkov in evropskih oznak pnevmatik.

Unikaten ID pnevmatike

Vsaka pnevmatika mora zagotavljati unikatno oznako pnevmatike za identifikacijo.

Simbol snežinke (3PMSF)

Simbol snežne pnevmatike prikazuje, če je pnevmatika primerna za težke snežne razmere. Simbol vključuje snežinko s tremi gorskimi vrhovi in se nahaja na bočni strani takšnih pnevmatik. Zmogljivost oprijema na snegu se na splošno preskuša v skladu s Prilogo 7 Pravilnika UN/ECE št. 117. Uredba podrobno opisuje dejavnike, kot so preskusna površina, temperatura zraka, preskusno vozilo, obremenitev, tlak, hitrost in drugi.

Simbol pnevmatike za vožnjo v
ledenih razmerah

Nov simbol vključuje ledeni stalagmit in označuje, da ima pnevmatika pozimi krajšo zavorno pot na poledenelih cestah. Podatki o zmogljivosti oprijema ledu temeljijo na standardu ISO (ISO 19447). Za pnevmatike, ki izpolnjujejo tehnične zahteve, bo piktogram za oprijem na ledu vključen na novo oznako EU za pnevmatike pri pnevmatikah C1 (pnevmatike za osebna vozila), ki dosegajo minimalne vrednosti indeksa oprijema na ledu, določene s tem standardom ISO. Standardi za pnevmatike C2 in C3 še niso določeni.

Razlaga novih podatkov označevanja EU za pnevmatike

Na posodobljeni različici označevanja EU za pnevmatike najdete nove podatke:

Izkoristek goriva

Z vsakim vrtenjem kolesa se pnevmatika deformira, ko pride v stik s cesto. Ko se njena struktura deformira, se pnevmatika segreje in del energije se izgubi. Izbira pnevmatik z visoko oceno izkoristka goriva vam bo zagotovila več kilometrov z enim polnjenjem rezervoarja in manj izpustov CO . Poraba goriva se 2 med razredi poviša za približno 0,1 litra na vsakih 100 prevoženih kilometrov.


Oprijem na mokri podlagi

Zmogljivost pnevmatike, da v mokrih razmerah ohrani oprijem s cesto. Ocena EU se osredotoča le na en vidik oprijema pnevmatike na mokri podlagi – zmogljivost zaviranja. Učinkovitost je razporejena v razrede od A do E. Pnevmatike z visoko oceno oprijema na mokri podlagi se hitreje ustavijo na mokri cesti ob uporabi zavor z vso silo. V kritičnih razmerah je lahko nekaj metrov odločilnih.


Ocena zunanjega hrupa

Z izbiro manj hrupnih pnevmatik lahko zmanjšate vpliv svoje vožnje na okolico. Raven hrupa prikazujejo razredi A, B ali C. Kotalni hrup pnevmatike se meri v decibelih, natančna številka pa je prikazana v spodnjem delu oznake. Že samo nekaj decibelov več pomeni veliko razliko v ravni hrupa. Ob razliki 3 dB se zunanji kotalni hrup, ki ga ustvarja pnevmatika, podvoji.